18 Jun
18Jun

- מאת הילה זגורי -

אבחון EVP - כל מה שצריך לדעת כדי לארוז" הצעת ערך מנצחת

הצעת הערך הייחודית והאותנטית שלנו כארגון, לעובדים ולמועמדים, או בשמה המקצועי ה- Employee Value Proposition, היא הבסיס עליו אנו בונים את התוכנית השנתית של מיתוג המעסיק.

כמו שלא מתחילים לבנות בניין רב-קומות מהפנטהאוז, כך גם לא נצא למהלך מיתוג מעסיק ללא EVP מוגדר וברור. כדי לבנות תשתית חזקה יש להגדיר הצעת ערך ייחודית ברורה, העוסקת בחוזקות הליבה של הארגון.

תהליך זה כרוך בזיהוי מאפיינים שונים בחיי היום-יום בארגון, המגיעים יחד, ומלמדים אותנו מה נכון לשקף החוצה ופנימה. או במילים פשוטות, עונים על השאלה: למה כדאי לעבוד דווקא בארגון שלכם?

אלו הם חמשת הרכיבים העיקריים שה-EVP אמור לכלול:

1. תגמולים כספיים: עלינו להבין עד כמה אנחנו אטרקטיביים ביחס למתחרים שלנו או לתעשייה בה אנו פועלים. רכיב זה מתייחס לכל הנושאים הכספיים כמו שכר, בונוסים ואופציות למניות, ומשקף את ההיבט הפיננסי ה"קר". על פניו, תגמול כספי עשוי להראות כמניע עיקרי לעבודה, אך זהו רק אחד מהיסודות המרכיבים את הצעת הערך הייחודית, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגיוס מִילֶנִיאָלִים, בני ובנות דור ה-Y.

2. הטבות תעסוקה: מדובר בהטבות נוספות מעבר לגמול הכספי, הנכנסות למערכת השיקולים של המועמדים.ות והעובדים.ות בארגון. אלה כוללים הטבות כמו: ביטוח בריאות, הטבות פרישה, מסיבות או נופשים שנתיים, חדר כושר, מתנות בחגים, הטבות בעת סיום עבודה בארגון וכדומה. ההטבות בדרך כלל מותאמות לתעשייה, לתרבות ולארגון עצמו. כדאי להיות יצירתיים, מחוברים לשטח וקשובים לצרכים המשתנים, בבחירת הטבות תעסוקה.

3. פיתוח קריירה: כל העובדים.ות, ובעיקר בני דור המילניום, ירצו לראות את פוטנציאל הצמיחה בתפקיד ולהבין כיצד הארגון יכול לתרום לפיתוח הקריירה שלהם. רכיב זה של EVP כולל סוגים שונים של הכשרות: הכשרה טכנית, הכשרה למנהיגות, קורסים ממומנים על ידי הארגון (הסמכות, קורסים משלימים, תארים וכדומה), הקניית כישורים רכים ועוד. עבור ארגונים שלא מציעים שכר שווה או גבוה מהמתחרים, מסלולי פיתוח קריירה יכולים להוות הבדל משמעותי בשימור וגיוס עובדים.

4. סביבת עבודה: רכיב זה של EVP קשור לגורמים המהווים סביבת עבודה חיובית. הוא כולל דברים כמו: שעות עבודה גמישות ואיזון בית-עבודה, אווירה בצוות, חלל העבודה, מעורבות העובדים בעשייה האירגונית ועוד. עלינו לבנות באופן מודע ומלא מחשבה חוויית עבודה חיובית, ולתקשר אותה פנימה והחוצה. זה גם המקום בו א.נשים בתפקידי מיתוג מעסיק וחווית עובד מתממשקים.

5. תרבות ארגונית: מורכבת מערכי חברה, האמונות, הנורמות, והמנהגים המשותפים שמעצבים את הזהות הייחודית של הארגון שלכם. מדובר באותם כללים בלתי כתובים ודינמיקה חברתית המכתיבה בתורה את רמת האמון ושיתוף הפעולה בין חברי צוות, בין העובדים למנהלים, ובין הצוותים השונים. התרבות הארגונית משפיעה על סביבת העבודה, על מצב הרוח הכללי ועל הצלחת הארגון לעמוד ביעדים העסקיים. מסיבה זו, אי אפשר להשאיר סעיף זה ל"יד הגורל" וחשוב לאבחן ולאפיין את התרבות הארגונית, להבין מה היינו רוצים לחזק ומה מעכב אותנו בהשגת המטרות שלנו.

ניתוח מאפייני ה-EVP יסייע לכם בבניית תשתית יציבה לאסטרטגיה ולתוכנית עבודה שמחוברת לא.נשים בארגון ולסיפור האותנטי והייחודי שלכם.

מעת לעת אני ממליצה להשוות את תמהיל ה-EVP של החברה עם הדירוגים השנתיים של לינקדאין, גלאסדור, Indeed.com , כמו גם לדייק ולתקף את הצעת הערך בתקופות זמן שונות.

בהצלחה,

אני כאן

הילה זגורי

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.