21 Jul
21Jul

- מאת הילה זגורי - 

עמוד פייסבוק בועט ונושם מהווה פלטפורמה מעולה לשיקוף החיים בארגון ואת הסיבה לעבוד דווקא אצלכם (EVP).

מגישה ברצון 20 רעיונות לתוכן עמוד פייסבוק למיתוג מעסיק, תוכן אותו תוכלו לשתף לאורך השנה, ויסייע בהעלאת מודעות לארגון ובחיבור הקהלים הנכונים.

1. עובדים חדשים - קבלו בברכה עובד חדש בארגון. 

שתפו בעמוד מהו תפקידו, מאיפה הגיע, צלמו את מקום הישיבה שלו מקושט, עם כל המרצ'נדייז וזה.. (בהזדמנות זו תוכלו גם לספר שהחברה מגייסת).

בהנחה שגייסתם טאלנט ממותג, תרוויחו חשיפה אורגנית מדליקה. בהנחה וגייסתם טאלנט מן השורה, תרוויחו טאלנט שחיזקתם לו את תחושת הגאווה והחיבור לארגון. 

2. ימים מיוחדים בשנה - העלו תוכן סביב ימים מיוחדים, העוסקים בנושאים חברתיים ומשפחתיים.

לדוגמא: יום האישה, יום המשפחה, יום כדור הארץ, שבוע הגאווה, וכו'. 

חשוב לחבר את היום המיוחד לערכים או לעשייה בארגון סביב אותו יום מיוחד. 

ברוב החודשים בשנה תמצאו ימים מדליקים, שמטרתם להעלות מודעות למגוון נושאים. ממליצה בחום לעבוד עם גאנט תוכן מסודר ומתוכנן

זה יאפשר לכם לתכנן את המסר, כארגון. 


דוגמא לפוסט מקסים בנושא יום כדור הארץ מעמוד סודה סטרים קריירה: 


3. חגים - נצלו את החגים כדי לאחל לעובדים ולעובדות ולעוקבים אחר העמוד, חג שמח.

ממליצה לצרף תמונות מהתכנסויות משותפות של הרמת כוסית (גם עם אלה בחו"ל).

4. חדשות - שתפו בחדשות ועדכונים על הארגון.

כתבה שפורסמה, הישג שהחברה הגיעה אליו בשנה החולפת או בתקופה האחרונה.

5. ה WHY הארגוני שלכם - הסבירו למה אתם כחברה עושים את מה שאתם עושים? למי אתם עוזרים? ואיך אתם עושים את זה..

6. ערכים המניעים את הארגון - פרטו מהם הערכים שלכם? 

כיצד הם באים לידי ביטוי בחיי היום יום כארגון. 

7. קידומים פנים ארגוניים - אחלו בהצלחה לעובד שקודם.

זו גם הזדמנות נהדרת לספר שאתם ארגון שמאמין בקידומים פנימיים ופיתוח קריירה לאנשים ונשים בו, הוא ערך מוביל. בהנחה שזה נכון.

8. EVP - הציגו מהי הצעת הערך שלכם לעובדים בארגון. 

כל פעם מזווית אחרת אבל שיהיה ברור מה הצעת הערך שמניעה את הא.נשים בארגון. 

9. Case study - שתפו מקרי בוחן הממחישים כיצד אתם עוזרים ללקוחות קצה שלכם, לעשייה חברתית נושאת פרי, לקידומים - אנשים שעברו דרך, כל מה שמציג תהליך, ויש בו סיפור על הארגון. 

10. חיי היום יום בארגון - תתפלאו לגלות, בענייני סושיאל, כדור אינסטנט , less is more.

לכן לא כדאי לפרסם פוסטים ארוכים מידי, ממליצה להיות אותנטיים ולשקף באמצעות תמונות סיטואציות מהחיים בארגון, עם מסרים קצרים.


ראו דוגמה מפלאפון - קצר, קולע ומעביר את המסר: 


11. שגרירים - בקשו מהשגרירים בארגון לכתוב על, החיים בארגון.

את הפוסטים שהם כותבים, בפרופלים הפרטיים שלהם, אפשר לשתף בעמוד וזה פשוט מקסים, אותנטי ומפרגן גם להם שהארגון משתף. 

12. פרגנו - למכתבים ותודות מלקוחות. 

חשוב להראות שעובדים בארגון אנשים מצטיינים בתחומם. 

13. מוצר, שירות חדש - תתחדשו. 

שתפו בעמוד פייסבוק למיתוג מעסיק שלכם,  ואל תשכחו לציין מי הם הא.נשים שעומדים אחרי.

14. אירועים - שתפו אירועים, כנסים, מפגשי זום אשר לקחתם בהם חלק כארגון, או שאחד מהעובדים השתתפו בהם.

15. משרות - שתפו משרות פתוחות בארגון, זה כאילו ברור.. אבל,

ברשת כדאי לספר את סיפור המשרה, זאת אומרת, מעבר למקצועיות הנדרשת לתפקיד. איך נראה היום יום בתפקיד, מי הצוות איתו יעבדו, מה "הראש והוויב" שלהם, אפשר לספר את סיפור המשרה דרך מי שמנהל את הצוות, ועוד ועוד רעיונות. עדיף שלא תניחו רק לינק לאתר קריירה. גם במקרה כזה כדאי בפוסט לשתף קצת יותר, בסיפור המשרה. 

16. מסרים מהמנכ"ל - זה מעיד על חיבור טוב ושיח "בגובה העיניים" בין ההנהלה לאנשים בארגון. שתפו את זה בעמוד.


דוגמא נהדרת לשילוב כתבה עם מסרים מהמנכ"ל בעמוד lightricks:


17. תחרויות פנים ארגוניות – שקפו החוצה תחרויות המתקיימות בארגון וכמובן אל תשכחו לספר לעולם מי הוא הזוכה המאושר.

18. יום הולדת לארגון – הקפידו לציין כל שנה את יום ההולדת הארגוני, כמה שנים אתם קיימים וכמה גדלתם. מזל טוב. 

19. התנדבות – שקפו פעילויות התנדבות בהם לקחתם חלק, ממליצה בחום להשתמש בתמונות אותנטיות של העובדים שלכם בעשייה.

20. דברים מיוחדים שקרו לעובדים שלכם – זה לא חייב להיות קשור בעבודה עצמה, זכיות בתחרויות ספורט, לידה, חתונה, העובד חוגג וותק X שנים. 


דוגמא מקסימה לפוסט כזה מעמוד eBay Israel - R&D Center:


לקראת סיום, חשוב לי לשים כוכבית על נושא תמונות עובדים ועובדות, ולהזכיר שבישראל נדרש אישור מהם בכתב, להעלות תמונות לרשתות.

אפשר להחתים על טופס הסכמה לשימוש בתמונות ביום צילומי תדמית של הארגון, אפשר כחלק מאון בורדינג, כבר בקליטה, ואפשר במסגרת פגישות של שגרירים.

אנחנו בעידן סושיאל והרוב זורמים עם הרעיון, אז זה לא באמת כזה סיפור.

מצד שני, להוציא סיפור מיתוג מעסיק אותנטי של ארגון, זה כן.

זו משימה! ונכון שהיא מהנה אבל לעיתים יכולה להיות מאתגרת, כי לא תמיד זה בשוטף.. 

אז אלה היו 20 רעיונות לתוכן עמוד פייסבוק למיתוג מעסיק, מקווה שיהוו לך השראה, מעת לעת. 


בהצלחה,

אני כאן,

הילה זגורי

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.