30 Jun
30Jun

- מאת הילה זגורי -

אבחון Employee Value Proposition (EVP) מלמד אותנו מהן הסיבות שבגינן בוחרים בנו כארגון. מהי הצעת הערך הייחודית והאותנטית שלנו לעובדי ולעובדות הארגון.

קבוצות מיקוד EVP הן כלי מחקר יעיל במקרים בהם התוצרים הנדרשים הם לא כמותיים.

שיח כנה בשילוב שאלות פתוחות מסייע לנו להבין את התמונה הגדולה, ומאפשר לנו לרדת לרזולוציות ופריזמות שלא נגישות לנו בדרך כלל.

על מנת להוציא את המיטב מקבוצות מיקוד כדאי ורצוי שאורך המפגש לא יעלה על שעה וחצי.

בארגונים גדולים, כדאי לקיים כמה קבוצות מיקוד.

עשו זאת על פי חלוקה לסגמנטים עיקריים ובהתאם ליעדי הגיוס והשימור בשנה הקרובה.

לדוגמה: קבוצה של עובדים חדשים ושל עובדים ותיקים, קבוצת נשים וקבוצת גברים, שיחות עם עובדים ממחלקות שונות, בדרגים שונים, שיחות עם מחלקה ספציפית בה יש צורך לגייס.

שאלות שיעזרו לכם להנחות את המפגש ביעילות:

1. מדוע את.ה אוהב.ת לעבוד כאן?

2. מה מניע אותך בעשייה?

3. אלו נושאים טעונים שיפור לדעתך?

4. לאיזו תמיכה את.ה מצפה מהחברה כדי להשיג את יעדי הפיתוח המקצועי שלך?

5. כיצד אפשר לשפר את חוויית העבודה שלך?

6. במה שונה הארגון שלנו מארגונים אחרים שאתם מכירים?

7. אילו תכונות חשוב שיהיו לא.נשים שעובדים בארגון/מחלקה כדי להצליח כאן? (כדאי לשאול לפי מחלקה)

8. במה את.ה הכי גאה בארגון? ולמה?

9. לו היית שוקל.ת לעבור לחברה אחרת בתפקיד דומה, מהן הסיבות שהיו משאירות אותך איתנו?

10. אלו ערכים חשובים לך בארגון? איך אתה חווה את הערכים האלה כאן?

11. עד כמה את.ה מרוצה מההזדמנויות שלך ללמוד ולצמוח בארגון שלנו?

12. עד כמה את.ה מרוצה מההכרה שאת.ה מקבל.ת על עבודה טובה?


אלו רק שאלות מנחות, שנועדו לפתח את השיחה. זה לגמרי בסדר אם לא כל השאלות שברשימה נענו.

הקפידו על הקשבה פעילה, אם שאלה מסוימת לקחה יותר זמן ממה שצפיתם, כנראה שנגעתם בעצב חשוף. שווה להתעכב עליה, לרדת לשורש העניין ואולי מכאן תגיע פריצת הדרך.

בהצלחה,

אני כאן

הילה זגורי


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.